INFO BOX
- DEVELOPER: Blizzard Entertainment
- PUBLISHER: Activision Blizzard
- PLATFORME: PC
- ŽANR: MMORPG
- DATUM IZLASKA: 14. kolovoza 2018.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Battle for Azeroth je najnovija WoW DLC ekspanzija i hype je veći nego ikad. Nakon release Battle for Azerotha, WoW je nakon jako dugo vremena tjednima bio broj 1 po broju live pregleda na najpopularnijoj livestream platformi twitch.tv. Razlog tome je lore koji nam ovaj DLC donosi popraćen sa cinematic animacijama velike kvalitete koje su još jedan razlog zbog ogromnog hypea među igračima. Hajde da vidimo što nam to BfA sve donosi.
Upozorenje: gledanje cinematica nije preporučljivo emotivnim osobama koji imaju srčanih problema, a koji dobro poznaju WoW lore 🙂
Kako je nastao BfA?
Na kraju WoW Legiona smo uz pomoć Pantheona uspjeli da spasemo Azeroth od Sargerasa, međutim Sargeras je uspio da zada posljednji udarac i zabije svoj mač veličine planete u Azeroth.
Azeroth je naša “planeta Zemlja” u WoW-u. Dobio je ime po duši Titana koja se nalazi u njemu. Nakon što je Sargeras zabio mač u Azeroth, duša Titana je počela da krvari. Krv duše Titana se pojavila u obliku kristala i nazvana je Azerite. Azerite se pokazao kao najmoćniji element na svijetu i ništa se nije moglo porediti sa destruktivnom moći Azeritea. Otkrivši Azerite, Hordin novi vođa Sylvanas Windrunner u strahu da će Alijansa iskoristiti Azerite da napadne Silvermoon i Undercity tako što će iskoristiti Azerite za pravljenje moćnog oružja, odlučila je napraviti prvi korak i zadati Alijansi udarac od kojeg se jako teško oporaviti. Sylvanas je povela Hordu u neočekivan napad na Darnassus, koji bi Alijansi služio kao glavni grad za snabdijevanje Azeritom, spalivši ga do temelja.
Spaljivanje samog Darnassusa, Sylvani nije bilo dovoljno pa je naredila Hordi da spali i Drvo Života zvano Teldrassil koje se tu nalazi. Preživjeli Night Elvesi (nekadađnji stanovnici Darnassusa) su izbjegli u Stormwind City i Azuremyst Isle. Ovaj napad na Night Elfovsko drvo života ili “Spaljivanje Teldrassila” je još poznato i kao War of the Thorns (Rat trnja).
Saznavši što se dogodilo, Alijansa je morala da odgovori i njihov vođa Anduin Wrynn je naredio napad na Lordaeron i Undercity. U toj borbi sudjeluju i igrači prateći priču ovisno jesmo li odabrali Horde ili Alliance. I time započinjemo Battle for Azeroth, DLC ekspanziju koja prati prilu oko PvPa, s PvE u sporednoj ulozi, nešto na što nismo navikli kada je u pitanju World of Warcraft.
PvP ili PvE?
Vječito pitanje kada pričamo o WoW-u. Odgovor će uvijek biti isti – oba. Međutim u BfA akcenat na PvP je veliki i Blizzard se potrudio da vrati World PvP nazad u igru i uradili su jako dobar posao. Postoji mnogo World Questova koji se refreshuju na dnevnoj ili tjednoj bazi a koji su neophodni za dalje napredovanje. U zonama u kojima se pojavljuju World Questovi, moguće je isključiti PvP opciju za igrače koji nisu zainteresirani za PvP, ali u tom slučaju nagrade su lošije. Međutim, PvE igrači nemaju razloga za brigu, jer u BfA na samom početku ove ekspanzije imamo i više PvE bossova nego što smo navikli da imamo na početku prethodnih ekspanzija. Pored više od deset dungeona za pet igrača, imamo i prvi raid Uldir. Uldir je nekada bilo mjesto gdje su Titani vršili istraživanja o stranoj energiji zvanoj Void kako bi mogli uništiti svoje najveće neprijatelje zvane Old Gods (stari Bogovi). Vidjevši kakav horor nastaje iz Voida, Titani su zapečatili sva užasna bića nastala iz Voida zajedno sa jednim od moćnih starih Bogova zvanim G’huun. Pošto su pečati razbijeni, nista ne spriječava G’huuna i ostala bića da unište Azeroth, u našim rukama je da napravimo raid i stanemo na kraj ovoj užasavajućem biću poznatom kao Old God (Stari Bog).
Casual ili Hardcore?
Iako nije bogat prelijepom grafikom, WoW je jako bogat contentom. Nije bitno jeste li shardcore PvP ili PvE ili samo casual igrač, WoW je jednostavno igra za svakog. Odavno PvP nije bio ovako aktivan, što je u jednu ruku podstakla sama tema ekspanzije i mržnja između Alijanse i Horde, tako i nove PvP zone, novi battlegrounds, nove arene, World Questovi u PvP zonama, pa čak i novi mini battleground mod koji se zove Island Expedition gdje se Alijansa i Horda natječu tko će prije skupiti određenu količinu Azeritea a sve dok za to vrijeme ratuju jedni protiv drugih. PvE content koji može bilo koji casual igrac da završi na Normal težini, a hardcore igrači uvijek imaju Heroic varijantu kao i nove Mythic i Mythic + nivoe koji idu na desetine puta teze od obične Mythic varijante pružajući pravim hardcore igračima veliki izazov.
Naravno tu je i mnoštvo drugih zanimacija kao na primjer “igranja pokemona” hvatajući razne životinje sa kojima se možemo boriti protiv drugih igrača i njihove kolekcije “pokemona”. Toliko vremena možemo posvetiti hvatajući razne životinje i levelirajući ih da bi to mogla biti sasvim posebna igra! Ili ako nam ni to nije plan, možemo jednostavno da se odmorimo i odemo na pecanje i možda napravimo ribu za ručak – cool zar ne?
Novi sistem itemizacije
Uz BfA nam stiže i novi sistem itemizacije. Naš glavni item je sada Hearth of Azeroth kojeg dobijemo od Magnija na samom startu. To je neck piece kojem povećamo item level skupljajući Artifact Power ili kroz RBG, Island Expeditions ili ubijajući elite u novim zonama. Što nam je veći Item level na ovom novom legendary itemu to on bolje statove ima.
Ali statovi na Heart of Azeroth čak nisu ni primarni razlog zašto nam treba veći level ovog itema. Naime, Blizzard je odlučio napraviti igru još kompliciranijom (iako oni tvrde obrnuto) pa je zamjenio tri nama svima poznata itema sa tri Azerite Itemima. Head, Shoulders i Chest su tri itema koja na sebi imaju passivne sposobnosti (Azerite Traits) koje pojačavaju naš napad ili obranu. Ove pasivne magije su random tako da možemo uraditi Heroic Raid i dobiti item koji ima veći item level ali ako nema odgovarajuće Azerite Traitse koji daju najveće bonuse, vjerojatno nam neće biti od koristi. Tako da u određenim situacijama Blue item može biti jači od Epic itema iako ima lošije statove. Ali ni tu muka ne staje. Što je veći Item Level jednog od ova tri djela opreme, to nam treba veći level našem Heart of Azeorthu da bi mogli “otključati” sve Azerite Traitse.
Grind, grind i opet grind da bi dobili item koji nam je možda i beskoristan. Većina igrača, kao sto se može vidjeti i na Blizzardovom forumu, dijeli moje mišljenje, a to je da je ovo možda jedan od najgorih sistema koje je Blizzard osmislio od kako WoW postoji. Ovaj sistem je postao meme BfA expanzije, jer je kao igra na sreću, lutrija.
Azerite Traits, Azerite Gear, Island Expeditions, World Pvp ali to nije sve…
BfA nam donosi i PvE Battleground zvan Warfronts. Warfronts prati tematiku ove expanzije i donosi nam PvE battleground koji u stvari ima gameplay iz Warcrafta 3. Ovisno koju ste stranu odabrali, borit ćete se protiv NPC (Non Player Characters) neprijatelja. Borba je trenutno smještena u Arathi Highlands a podsjeća na gameplay Warcrafta 3 jer da bi završili Warfront, prvo treba da izgadite nekoliko zgrada kao sto su Keep, Barracks, Armory itd. a to radimo tako sto sakupljamo kamen i drvo, cool zar ne?
“Isplati” li se igranje BfA?
BfA imaju svoju standardnu cijenu kao što je to bilo u pitanju sa svim WoW ekspanzijama, a kada na to dodamo i mjesečni subscription moramo se dobro zapitati prije nego što donesemo odluku. BfA u ovom trenutku nije bas Newbfriendly igra što znači da ukoliko niste igrali nekoliko posljednjih ekspanzija ili WoW općenito ocekujte izazov. Zašto? Trenutno jedna od najvećih mana BfA je leveliranje na koje se veliki broj igrača žali. Sama težina leveliranja od zadnje ekspanzije ( lvl 110- lvl 120) je naporno, dosadno i pomalo frustrirajuće iskustvo. Zamislite ako to morate da uradite od samog početka. I ako kupovinom BfA ekspanzije dobivate free boost jednog karaktera na lvl 110, svim novim igračima preporučujem da se prvo izleveliraju “pješke” pa onda da koriste prečice da bi upoznali čitavu igru, koliko god to naporno bilo. Ko mrzi leveliranje i grindanje, mrzit će i BfA dok ne dođe do trenutnog end game sadržaja koji će biti nadograđen uz naredne apdejte. Još jedna jako bitna činjenica je da pričamo o MMORPG žanru koji skoro da i ne postoji u usporedbi sa ostalim žanrovima jer je trenutno tržište MMORPG igara jako slabo i ostale igre su u sjenci WoW-a. Kada uzmemo sve to u obzir, i ako je leveliranje jedan VELIKI grind, moje mišljenje je da dok god je endgame sadržaj odlican, vrijedi se “napatiti”.
Ostalo je samo da odaberete FOR THE HORDE ili FOR THE ALLIANCE!
Leave a Comment