INFO BOX
- DEVELOPER: Activision Blizzard
- PUBLISHER: Activision Blizzard
- PLATFORME: PC
- ŽANR: MMORPG
- DATUM IZLASKA: 28. studenog 2022.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Zmajevi su stigli! Ne naravno kod nas, nego u World of Warcraft. Nova ekspanzija je stigla, dvije godine nakon posljednje (Shadowlands). Očekivanja su bila velika, Dragonflight je najavio revolucionarne promjene, a moramo priznati da je sa Shadowlands ljestvica spuštena toliko da je bilo za očekivati nešto novo. U ovom osvrtu na Dragonflight, nećemo se baviti time šta je WoW postao u suvremenoj eri, nego ćemo pokušati analizirati isključivo novu ekspanziju. Znam, znam, fanovi WoW serijala bi voljeli da je sve završeno 2008. godine i ekspanzijom Wrath of the Lich King, ali što da radimo.
Nova rasa, ali da li je to samo „rasa“?
Dragonflight kao najveću promjenu, a u skladu sa svojim imenom, donosi novu rasu pod nazivom Drachtyr – što je ustvari zmaj! Iako ima i ljudsku formu, moramo priznati da je ona vjerojatno nepotrebna, jer zašto bi itko htio biti čovjek kada može biti zmaj!? Prije nego se osvrnemo na samu rasu, ovde moramo istaknuti da je kompletna tematika ove ekspanzije usmjerena na zmajeve, ali postoji nešto još važnije. Naime, Dragonflight se polako vraća u fantasy svijet zbog kojeg je većina igrača i zavoljela originalni Warcraft serijal.
Drachtyr je najzaslužniji za taj povratak, jer igračima nudi potpuno iskustvo zmajeva i zmajevitog svijeta. Kao netko ko je u svijetu WoW-a od samih početaka, nikada nisam imao pozitivne osjećaje sa novim klasama/rasama, jer jednostavno nisu donosile ništa revolucionarno i drastično drugačije. Igranje sa novom rasom zaista nudi drugačije iskustvo: možete da lebdite, možete da letite velikim brzinama bez potrebe za prijvoznim sredstvima, možete da bljujete vatru uz pregršt animacija koje vas zalijepe za ekran.
Možda jedini minus Dracthyra je što trenutno može igrati jedino sa novom klasom – Evoker. Taj minus se umanjuje činjenicom da nijedna druga rasa ne može igrati kao Evoker, što smatramo poštenom razmjenom. Dracthyr kreće sa nivoa 58, tako da igrači koji se odluče za njih neće morati prolaziti niže zone i prijašnje priče, nego odmah mogu da uskoče u iskustvo moćnih zmajeva.
Što donosi nova klasa Evoker?
Kao što smo spomenuli, Evoker klasa je rezervirana ekskluzivno za zmajeve, pa trenutno nema smisla govoriti o nekom izboru. Međutim, izbor koji se nameće na nivou 60 je specijalizacija: Devastation ili Preservation. U pitanju je razlika između specijalizacije koja nanosi mnogo štete (tzv. DPS) ili one koja se brine o liječenju i pomaganju suigrača (tzv. Healing). Dobra stvar Evoker klase je što se većina novih sposobnosti zasniva na koncepciji letenja i zmajeva: na primjer, pomaganje suigraču najčešće se izvodi letenjem ili prelijetanjem protivnika. Isto tako, nanošenje štete je najčešće rezervirano za vatru, uz jednu interesantnu novinu. Dragonflight donosi sposobnosti koje u određenim uslovima ovise od količine vremena kojim ih prizivamo: što je zmaj duže neometan, to je šteta veća.
Naše iskustvo sa novom klasom je obećavajuće, jer se zaista čini da kompletne sposobnosti imaju veze sa zmajevima i njihovim „drevnim“ sposobnostima. Na primjer, kombinacija bljuvanja vatre sa zemlje, pa zatim vatra u letećem položaju, nakon čega se vinete u nebo raširenim krilima u potrazi za sljedećom avanturom.
Revizija talent sistema
Ostavićemo malo zmajeve po strani. Pored nove rase i klase, najveća promjena koju donosi Dragonflight je potpuna revizija talent sistema. Moja najveća kritika talent sistema u novijim ekspanzijama je bila uvijek ista: sistem nije imao smisla, jer je bio toliko jednostavan da igrači često nisu imali nikakav realan izbor. Međutim, Dragonflight donosi hibridni talent sistem u kojem se kombinirahz najbolje stvari iz klasičnog WoW-a i suvremenih izdanja.
Novi talent sistem ima dva aspekta: sa lijeve strane se nalazi grana koja pokriva klasu, a desna strana pokriva specijalizaciju klase. Ovo je odlična promjena, jer bi trebalo makar u nekoj mjeri da smanji tzv. meta specijalizacije, te da igračima ponudi veći stupanj slobode. Sada igrači mogu da se odluče na sopstveni sistem sposobnosti: usmjeriti se na štetu prema jednom protivniku, usmjeriti svu štetu na što više protivnika, poboljšavati izdržljivost i sl. Za one manje iskusne, postoji način da se raspored talenata automatski obavi, u skladu sa maloprije navedenim željama u specijalizaciji.
Evo jedan konkretan primjer. Specijalizacija Rogue/Outlaw je definirana tako da putem desne grane talent sistema unapređujete štetu i mogućnosti specijalizacije, dok se lijevom stranom grane opredjeljujete kako će ta šteta biti usmjerena, odnosno da li će igrač ići „all in“ na štetu, ili će malo poraditi i na drugim korisnim aspektima klase.
Optimizacija iskustva za nove igrače
Pretposljednja ekspanzija Shadowlands uvela je jedan sistem koji je trebao optimizirati korisničko iskustvo, a Dragonflight konačno uređuje taj sistem do kraja. Naime, većini novih igrača nije jasno što se događa sa klasičnim sadržajem, jer je očigledno da nove ekspanzije stavljaju akcent na nove zone i novu priču. Rješenje koje je donio Shadowlands se naziva Chromie time. Ukratko, riječ je o NPC liku koji se nalazi u glavnim gradovima frakcija, a putem kojeg se može izabrati vremenska linija koju igrač želi proći. Međutim, postojala je jedna zavrzlama: igrač je morao imati jednog lika visokog nivoa kako bi mogao pristupiti ovoj opciji.
Dragonflight je pojednostavio sistem Chromie time, jer sada zahtjeva jednog lika koji je minimum nivo 60. Međutim, budući da zmajevi kreću kao nivo 58, potrebno je svega sat vremena da se taj uvjet ispuni. Tako novi igrači mogu mnogo brže pristupiti ovoj opciji i preći sve druge zone i priče ukoliko su zainteresirani.
Pored optimizacije iskustva novih korisnika, za one iskusne ova opcija nudi mogućnost kreiranja više likova i igranja sa njima, a da ne bude svaki put identično. Naime, igrači ovaj sistem nazivaju „alt friendly“, odnosno mogućnost razvoja više drugačijih kombinacija klasa i rasa, te njihovo podizanje nivoa kroz drugačije sadržaje. Ovo je moguće zbog toga što zone nisu statične, nego nude mogućnost tzv. prilagođavanja nivoa. Na primjer, kompletan sadržaj ekspanzije Shadowlands se može proći od nivoa 50 do nivoa 60, ali je isto moguće uraditi i od nivoa 10 do nivoa 50. jednostavno, težina igre se prilagođava nivou igrača.
Poboljšanja letenja i profesija
Dragonflight donosi nekoliko poboljšanja kada su u pitanju prijevozna ili „leteća“ sredstva. U pitanju je potpuno novi sistem pod nazivom Dragonriding, koji omogućuje svima da koriste zmajeve kao prijevozno sredstvo, ili nešto više? Naime, konačno je omogućena dorada prijevoznih sredstava, popularnih „mountova“. Sada se mogu uljepšavati, dorađivati, mijenjati. Ova izmjena je možda nejasna onim „hardcore“ igračima, ali je itekako važna „casual“ igračima koji često kao cilj igre odrede skupljanje „mountova“ i uljepšavanje armora.
Profesije su također dobile izmjene, pogotovo po pitanjima specijalizacija unutar njih. Iako je Shadowlands povećao njihovu važnost, Dragonflight konačno donosi osjećaj da je stvarno važno koje profesije i kada ćete izabrati.
Grafika i poboljšanja korisničkog iskustva
Tokom testiranja igre nismo primijetili veća poboljšanja grafike u odnosu na prijašnju ekspanziju. Animacije zadržavaju pristojnu kvalitetu čak i prilikom smanjenja grafičkih potencijala na medium ili low, tako da ne bi trebalo biti problema za igrače koji imaju ograničene mogućnosti.
Korisničko iskustvo se može podešavati unutar same igre, bez korištenja tzv. Add-ona. Sada igrač lako može pomicati različite segmente korisničkog interfejsa, te prilagođavati segmente sukladno potrebama.
Treba li igrati WoW Dragonflight?
Naravno, okorjeli fanovi će svakako igrati ovu ekspanzijz, oni ne čekaju njih da im kažemo. Možda najveća ciljna grupa ove ekspanzije su bivši igrači koji su napustili igru u Shadowlandsu, jer im se nije dopao. Sada Blizzard pokušava da se iskupi tako što vraća originalni RPG šmek koji je toliko nedostajao. Bivši igrači koji se vraćaju bi trebali dati šansu Dragonflightu, ako ništa drugo onda da probaju igrati kao zmajevi, jer zaista je samo to iskustvo vrijedno pažnje. Oni koji nikada ranije nisu igrali WoW sada imaju olakšanu mogućnost da iskuse kompletan sadržaj po svom nahođenju, a da pri tome nije potrebno gledanje više sati tutorijala. Trenutna cijena osnovne igre je oko 50 eura, ali igračima savjetujemo da čekaju blagdane jer tada najčešće sniženje ide do 50 odsto.