INFO BOX
- DEVELOPER: Noame Studios
- PUBLISHER: Coatsink, Thunderful
- PLATFORME: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC, Switch
- ŽANR: Metroidvania/Platformer
- DATUM IZLASKA: 20. studenog 2023.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Worldless je inovativni hibrid metrodivanije, turn-based borbe i side-scrolling platformera, obogaćen intrigantnim krajolikom. Njegova radnja se odvija u novostvorenom svemiru, temeljenom na entitetima koji su zarobljeni u vječnom sukobu zbog polarizirajuće prirode njihovih privlačnosti. Drugim riječima, sudjelujemo u sukobu dviju strana (plavi i crveni), a mi preuzimamo ulogu mladog ratnika koji se tek treba pronaći. Kroz ovu šestosatnu avanturu, suočavamo se s raznim neprijateljima ili stvorenjima, kako god ih želite nazvati, te s vremena na vrijeme postajemo jači i pokušavamo se vratiti onamo odakle smo došli.
Ono što će odmah privući vašu pažnju je izvanredna grafika. Fascinantno je kako se krajolik neprestano mijenja – boje, atmosfera, glazba, pa čak i izgled neprijatelja. S druge strane, narativ je prilično apstraktan, sličan onome iz igre Planet of Lana, gdje se ne otkriva previše, a igra teče svojim tokom, ali to ipak nije ključna komponenta ove igre. Srž ove igre su platformerski elementi i turn-based borba koja može biti frustrirajuća.
Zanimljiva mehanika borbe na poteze
Tijekom svake borbe, pratite vremenski mjerač koji određuje trajanje vašeg i neprijateljevog poteza. Obično možete izvršiti nekoliko napada tijekom jednog poteza. Veliku ulogu igrat će i vaš štit koji se troši svaki put kada primite udarac. I vi i neprijatelji možete izvoditi kombinacije fizičkih i magičnih napada, a igra će jasno pokazati kada točno koristiti svaki od njih. Ovo pravilo vrijedi i za obranu, gdje su određene vertikalne i horizontalne sekvence naglašene kako bi naznačile sljedeći napad. No, ovdje dolazimo do frustrirajućeg dijela igre, jer se od vas zahtijeva savršeno tempiranje blokiranja, inače brzo možete izgubiti štit i zdravlje.
Štoviše, ovo nije jedina borbena mehanika. Ako dovoljno napunite traku apsorbiranja, koja vam omogućuje iscrpljivanje energije neprijatelja. Praktički možete apsorbirati neprijatelja i time dobiti mogućnost nadogradnje vještina te dodavanje novih sposobnosti u vaš arsenal. Samo morate pripaziti da ih prije ne ubijete. Možete pokušati apsorbirati neprijatelja ranije, ali to pokreće QTE (Quick Time Event) koji zahtijeva precizno pritiskanje četveroznamenkastog niza gumbova.
Stablu vještina nedostaje dubine, u smislu da ne možete baš eksperimentirati, ali će pridonijeti dodatnom ublažavanju štete i varijaciji vaših standardnih napada. Na primjer, možete ispaliti strijelu ili podignuti neprijatelja u zrak s raznim kombinacijama i magičnim napadima. Treba još naznačiti da borba nije nasumična, pojavljuje se na određenim točkama u svakom području i uvijek ih možete ponoviti.
Neprijatelja ima raznih vrsta, od malih stvorenja do velikih kreatura. Veći neprijatelji imaju specifične mehanike i zahtijevaju primjenu stečenog znanja kako biste ih uspješno porazili. Ipak, savladavanje ovih izazova donosi zadovoljstvo i obično otvara nova područja za istraživanje ili otkriva nove dijelove naracije. Težina borbe nije prilagodljiva, pa ono što vidite to i dobivate. Postoje neprijatelji koje je doslovno nemoguće pobijediti u početku, sve dok ne otkrijete i prođete određen dio igre, odnosno nakon nekog vremena uvijek se možete vratiti.
Platformiranje je dobro uklopljeno, ali postane zamorno
Uvijek si možete dati vremena da dovoljno duboko i detaljno istražite jedno područje. Svijet je prilično otvoren, ali mapa koja nam služi kao orijentir može biti prilično zbunjujuća; brzo se možete izgubiti jer prikazuje samo regiju u kojoj se trenutno nalazimo, a ne cijelu mapu. No, sve što trebate učiniti je lutati unaokolo i prikupljati materijale za nadogradnju pa ovo neće imati neki veliki utjecaj. Platformerski elementi su klasični; ili sami skačete i trčite okolo ili koristite okolinu za izvođenje raznih vratolomija. Dapače, progresija same igre odvija se vrlo dobro i omogućuje vam da otključate određene stvari tijekom vremena. Budući da smrt nije prava prepreka, možete se slučajno utopiti u vodi ili pasti u provaliju bez posljedica.
Igra će od vas zahtijevati da ju igrate na kontroleru, jer se najbolje pokreće i igra na njemu. Nemam ništa protiv toga, ali kontrole na tipkovnici su katastrofalne. Osim toga, meni je osobno najviše zasmetalo konstantno trčkaranje gore, dole, lijevo, desno, nemamo točno određeni cilj, a dok se vratite tamo gdje ste zamislili, može proći dosta vremena.
Sve u svemu, uvijek se može pronaći neki negativni aspekt u borbi. “Bossevi” su znatno zahtjevniji, jer imaju različite faze napadanja, a ne sviđa mi se nasumičnost u odabiru obrazaca koje će neki neprijatelji koristiti, jednostavno se umanjuje motivacija za eksperimentiranjem ako nešto dovoljno dobro funkcionira. Ono što također treba istaknuti da određene mehanike nisu najbolje pojašnjene, a upravo će težina samog igranja odvući veći broj igrača.
Worldless ima drugačiji pristup metroidvanija žanru; nisu one vaše tipične otvorene i brze borbe i jako mi se sviđa što su se developeri odlučili na ovakav pristup. Osim toga, ova igra oduševljava jedinstvenim stilom i izvanrednom vizualnom pričom, a i sami platformerski elementi izuzetno su snažni i dobro se uklapaju, iako se s vremena na vrijeme možete pogubiti. Možda ova igra nije za svakoga, ali zasigurno može pružiti jedinstveno iskustvo igranja kroz izazovnu borbu na poteze.