INFO BOX
- DEVELOPER: Yuke’s & Visual Concepts
- PUBLISHER: 2K Games
- PLATFORME: PS3, Xbox 360
- ŽANR: Kečeri
- DATUM IZLASKA: 1. studenog 2013.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Xbox 360
WWE franšizu ili volite ili ne volite – tu nema neke zlatne sredine. Dok jedni s podsmijehom posmatraju sve što ima veze s World Wrestling Entertainmentom, fanovi pozorno prate brojne pay per view evente, kupuju raznorazne kolekcionarske predmete i rekvizite ovog sportsko-teatralnog fenomena, koji već desetljećima trese Ameriku i ostatak svijeta.
Slična je situacija i s igrama zasnovanim na ovoj megafranšizi. Iz godine u godinu, bez posustajanja, igre s WWE tematikom izlaze gotovo točno u isto vrijeme i čvrsto zauzimaju svoje mjesto u sferi sportsko-borilačkog žanra namijenjenog isključivo fanovima. Japanski razvojni tim Yuke’s svoj posao već godinama odrađuje rutinski, a popularnost i upitnost opstanka serijala nikada do sada nisu dovedeni u pitanje. Čak ni bankrot i potpuna propast THQ-a, inače bivšeg izdavača WWE igara, nisu pretjerano zabrinuli fanove i developere, koji su znali da će ova franšiza veoma brzo pronaći svoj novi dom. A vrata novog doma ovome serijalu otvorili su ni manje ni više veliki 2K Games i 2K Sports. Serijal je, shodno ostatku sportskih igara ovog izdavača, preimenovan u WWE 2K14, no donosi li ova igra išta novo osim svoga imena?
ŠTO NAM DONOSI WWE 2K PRVIJENAC?
Prva WWE igra koja izlazi pod okriljem 2K Sportsa donosi nam nekoliko zanimljivih novina koje se tiču samog gameplaya. Prije svega, kontrole su ponovo djelomično izmjenjene, a s njima i cjelokupna gameplay mehanika. Igra je sada brža i borbe su fluidnije te dolaze s zaista nevjerojatnim brojem opcija i podešavanja u vidu slidera, zahvaljujući kojima je moguće igru podesiti prema želji igrača. Tu su mnogobrojni udarci, zahvati, bacanja, a kombiniranjem istih u prilici smo izvoditi zaista spektakularne poteze. Naravno, svaki kečer ima i svoje signature poteze i prepoznatljive finishere, čije uspješno izvođenje u 90% slučajeva znači pobjedu. WWE 13 uveo je napredni counter sustav, a ovogodišnje izdanje ide korak dalje te dodatno potencira isti. Tijekom svakog meča fokus na upravo spomenute countere je ogroman. Gotovo svaki udarac i zahvat možete spriječiti, međutim takvo što je zbog problematičnog timinga u većini slučajeva prilično komplicirano za izvesti. Uz sve navedene poteze, tu su još dva zgodna dodatka – potezi catch i lift, koji izgledaju veoma atraktivno (npr. sada je moguće u letu uhvatiti protivnika i baciti ga na pod) kada prilikom animacije istih nema problema s detekcijom kolizije, međutim takvo što je zaista rijetko.
Sve u svemu, igrivost WWE 2K14 je na solidnoj razini, no bila bi i mnogo bolja da nema problema s protivničkom umjetnom inteligencijom, koja je u većini slučajeva katastrofalna (ista osobito dolazi do izražaja pri fajtu s više likova u ringu).
HOMMAGE WRESTLEMANIJI
WWE serijal oduvijek je bio poznat po bogatstvu modova. Ta tradicija se nastavlja i s ovogodišnjim izdanjem. Pred nama je zaista ogroman broj modova i tipova mečeva, koji će mjesecima igrače držati ispred ekrana. I ove godine imamo priliku zaigrati neki od posebnih tipova mečeva, kao što su Hell in a Cell, Cage Match, I Quit, King of the Ring, Triple Threat i mnogi drugi, a broj kečera koje možemo izabrati zaista je impozantan. Naime radi se o cifri od preko 70 „regularnih“ wrestlera, među kojima se, pored najboljih kečera današnjice, nalaze i legende poput Hulka Hogana, Ultimate Warriora, „Macho Man“ Randyja Savagea, Goldberga i mnogih drugih. Pored ovih legendi, moguće je odabrati i nekoliko ženskih likova, dok bi zahvaljujući dodatnim DLC-ima ukupan broj kečera trebao dostići i trocifrenu brojku. Naravno, neće ni svi regularni kečeri biti dostupni odmah na početku igre. Veliki broj istih bit će potrebno otključati tijekom igre, obavljajući brojne zadatke, no za sve one koji nemaju strpljenja, postoji skuplje rješenje zvano „The Accelerator“, čijom kupovinom otključavate cjelokupan dodatni sadržaj. Ipak, rijetki su oni koji će ovoj opciji pristupiti, upravo iz razloga što je zaista sjajan osjećaj kada nakon izvršenja pojedinih zadataka stigne nagrada u vidu novog kečera, arene, eventa ili nečega drugog.
WWE serijal se također oduvijek mogao pohvaliti odličnim Customization modom. WWE 2K14 i na tom polju ide korak dalje. Igra donosi fascinantan broj customization opcija, tako da je samo nebo granica kada su u pitanju kreacije igrača. Apsolutno sve u igri možete stvoriti i unaprijediti. WWE 2K14 donosi čak 100 slotova za kreirane kečere, koje možete koristiti u raznoraznim modovima i eventima, a moguće je preuzeti i tuđe kreacije, što nam govori da će igru biti moguće zaigrati i s gotovo 200 kečera.
WWE 2K14 je namijenjen fanovima i nostalgičarima – to će svima biti jasno kada bace pogled na modove koje ova igra sadrži. Neki od njih su potpuno novi, dok su neki zapravo unaprijeđene verzije dosadašnjih modova. Jedan od takvih je i WWE Universe mod – menadžerski mod koji je dodatno unaprijeđen i djelomično izmjenjen u odnosu na prošlogodišnje izdanje. U pitanju je mod u kojem igrač u ulozi menadžera može upravljati cijelim WWE cirkusom, tako da je moguće napraviti osobnu viziju cijele sezone ovog showa, počev od raznih evenata preko pay per view mečeva i svega ostalog. Drugi mod koji ova igra donosi jeste The Streak – mod koji se vrti oko legendarnog The Undertakera, all-time Wrestlemania rekordera, koji je još uvijek neporažen u najvažnijem događaju WWE sezone (omjer pobjeda i poraza je 22:0). U ovom modu, igrači imaju dvije opcije – igrati s Undertakerom i pokušati ostati neporažen ili pokušati prekinuti njegov pobjednički niz, što definitivno neće biti lagan zadatak.
I za kraj, ostavili smo pravu malu poslasticu. Zadnji i definitivno najvrijedniji mod koji ova igra donosi pravi je poklon za sve WWE fanove i fanatike. U pitanju je mod 30 Years of Wrestlemania, koji igračima daje priliku zaigrati neki od čak 46 legendarnih mečeva, održanih na Wrestlemania eventima tijekom proteklih 30 godina. Igrajući ovaj mod, imamo priliku vjerno rekreirati neke od nezaboravnih mečeva. S kolikom dozom pažnje je kreiran svaki od ovih mečeva govori činjenica da prezentacija svakog od mečeva odgovara vremenu njegovog održavanja, a čak i zadaci tijekom svakog od mečeva su fokusirani na ključne momente mečeva, kako bi virtualna rekreacija istih djelovala što autentičnije svojim uzorima. Radi se o zaista sjajnom modu, koji će znati cijeniti svaki WWE fan, a u kojem će čak i casualci uživati. Svaka čast Yuke’su na ovom poklonu.
MRAČNA STRANA TEHNIKALIJA
Iako je WWE 2K14 vjerojatno zadnja igra iz serijala koja će se pojaviti ekskluzivno na current-gen konzolama (PS3 i Xbox360) te da će već od iduće godine dobiti očekivani facelifting, ne možemo se oteti dojmu da se Yuke’s baš i ne trudi po pitanju tehnikalija igre. Naime, unatoč vjerno dočaranoj atmosferi mečeva, vizualna strana igre u posljednjih nekoliko godina gotovo da se nije promijenila. Grafika u igri je već unatrag nekoliko nastavaka bila prosječna, pa ni ove godine nismo dobili neka značajnija vizualna unaprijeđenja. Pojedini kečeri izgledaju sjajno, dok neke uopće ne možete ni prepoznati, što dovodi do zaključka da se Yuke’s zaista nije pretjerano potrudio oko pojedinih stvari u igri. Također, česti su problemi s detekcijom kolizije, što je inače i čest slučaj u igrama slične tematike, no čak je i taj famozni problem zanemariv u odnosu na umjetnu inteligenciju protivnika (svaka borba s više od jednog protivnika može se pretvoriti u igrivu noćnu moru).
Još jedan veliki prošlogodišnji propust nije ispravljen, a u pitanju je problem sa zvukom u igri. Poslovično dobar komentatorski dvojac JR (Jim Ross) i Jerry „The King“ Lawler i ove godine ostat će u sjeni promblematičnog miksanja ostatka zvuka. Naime, uz aktivne komentare spomenutog dvojca, u igru su implementirani i autentični zvučni zapisi originalnih mečeva, međutim miksanje istih odrađeno je katastrofalno, tako da će se komentari često gubiti, zvukovi iz publike će biti isprekidani, tako da ćete često poželjeti u potpunosti ugasiti zvuk unatoč sjajnim glazbenim „entrance“ numerama pojedinih WWE legendi.
Audiovizualna strana igre zaista predstavlja jedan od najvećih minusa ove igre, no s obzirom da su next-gen platforme konačno stigle na tržište, za očekivati je da bismo iduće godine mogli dobiti potpuno novo WWE iskustvo, obogaćeno next-gen tehnikalijama, jer još jedan ovakav propust bi Yuke’s definitivno gurnuo u ponor.
SAMO ZA FANOVE
Kome preporučiti WWE 2K14? Odgovor na ovo pitanje je veoma jednostavan – samo fanovima! Ovo ostvarenje je namijenjeno isključivo fanovima. Pojedini modovi koje ovogodišnje izdanje kečera donosi bit će najzanimljiviji fanovima, koji će se na duži period izgubiti u WWE univerzumu, dok bi se ostali mogli zabaviti samo na kraće staze i to pod uvjetom da zanemare tehnički aspekt igre. Ako spadate u prvu skupinu, vjerojatno već igrate WWE 2K14, no ukoliko baš i niste pretjerano ludi za kečerima ili posjedujete prošlogodišnje izdanje igre, možda biste WWE 2K14 mogli i preskočiti i strpiti se do iduće godine.
Leave a Comment