Naša predviđanja i projekcije od prije nekoliko godina se polako počinju ostvarivati. Microsoft planira dovesti Xbox na sve uređaje koje imamo i koristimo. Google je očito požurio Microsoft da pokaže svoje karte prije nego su mislili. Nedavno najavljeni real-time gaming streaming servis od strane Googlea u partnerstvu s Ubisoftom (koji je premijerno ponudio novi Assassins Creed za testiranje) je prisilio Redmond na akciju. Opće je poznato u IT svijetu, da je Microsoft sav svoj fokus (i lovu) prebacio u cloud based servise te se ne treba čuditi da je i Xbox došao na red.
I tako je pred nama svježe najavljen Project xCloud kao Xbox streaming servis za mase. Trenutno ciljani uređaji su računala s fokusom na Windows 10 (nadajmo se web aplikaciji i podršci za Linux, OSX, Windows…), tableti i pametni telefoni. Naravno, očekujemo da će i sve popularniji pametni televizori biti ciljana platforma (logika to nalaže). Sve što se događalo u Xbox ekosustavu, Xbox app na PC-u, streaming s Xbox One konzola na PC te izniman fokus na cloud servise (pogonjene na njihovoj vlastitoj cloud platformi Azure koja je dostupna diljem svijeta s sjajnim performansama) je zdravom logikom upućivalo kojim putem se Microsoft planira kretati u budućnosti. “Xbox as a service” očigledno stiže puno prije nego smo predviđali.
Ukoliko se tehnologija pokaže kvalitetnom, ovo bi moglo promjeniti igraću industriju u korijenu. Zanimljivo je vidjeti pristup koji je Microsoft “uzeo” u izvedbi. Microsoft je uzeo Xbox One S, rastavio ga na sastavne dijelove i od njega sastavio funkcionalan blade server. Ovaj pristup omogućuje nativno izvršavanje igara na samom hardveru bez potrebe za bilo kakvim tipom emulacije (softvera ili hardvera), poput Playstation Now od strane Sony-a. Dodatne optimizacije poput direktnog pristupa video frame bufferu kako bi se smanjile latencije do korisnika će uvelike formirati ovu uslugu. Uređaji na koje ćemo streamati će u suštini biti “klasični” VDI input klijenti. Xbox One kontroler će biti nativno podržan na svim ciljanim uređajima (putem Bluetooth konekcije). No, ukoliko ne posjedujete sam kontroler, Microsoft razvija touch & flick tehnologiju za ekrane na dodir.
Teoretski, svaki (novi) feature koji bude dostupan na našim inhouse konzolama, biti će dostupan i na streaming servisu. Iz najavnog videa. čini se da jedini problem koji će biti u cijeloj priči jesu latencije kontrola koje su općenito rak rana bilo kakvog gaming stream servisa. Ako netko ima priliku savladati ovaj problem, to je definitivno Microsoft. Obzirom na iznimno široku cloud platformu koja ima poprilično niske latencije diljem svijeta (čak i u ex-Yu regiji), vjerojatno su najizgledniji kandidat za to.
Google i Microsoft su bacili svoje rukavice u ring, ostaje vidjeti kako će ostatak “velikih igrača” (Sony, Nintendo, Valve…) reagirati.
Leave a Comment