Čini se da kada dolazi do broja prodanih kopija igara, pokazalo se kako su traileri bolji odabir od demoa. Tako barem tvrdi CEO Puzzle Clubhousea i analitičar Jesse Schnell na nedavnoj DICE konferenciji. Koristeći podatke iz konzultantske kompanije EEDAR vezane za kumulativnu prodaje Xbox 360 naslova, Schell je zaključio kako se igre bez demoa statistički bolje prodaju od onih sa, no samo ako imaju trailer koji služi kako bi namamio igrače.
U EEDAR izvješću stoji kako su se igre bez demoa i trailera prodavale manje od 100,000 jedinica u prosjeku. Sljedeći najveći prosjek bio je za igre sa demom, u prosjeku 200,000 jedinica. Igre koje su sadržavale demo i trailer u prosjeku 250,000 jedinica; no najviše začuđuje činjenica kako su igre koje su sadržavale trailer prodale najbolje, u prosjeku 500,000 jedinica.
Iako je ovo istraživanje istaknulo neke točke vrijedne promišljanja, propustili su uzeti u obzir marketinške budžete. Uzmimo za primjer sljedeći, još nenajavljeni naslov, u Call of Duty franšizi. Bez obzira da li će Activision izbaciti demo ili ne, igra će se zasigurno prodati u više milijuna primjeraka. Zašto je to tako? Call of Duty je već odavno međunarodni brand, sa ogromnim marketinškim budžetima, a igrači znaju šta mogu očekivati od novog naslova. Maleni naslovi poput odličnog Trinea imati će odlični trailer i demo koji će istaknuti sve njegove finese, no još uvijek neće dobiti jednaku prepoznatljivost od publike zbog ograničenog marketinškog budžeta.
Što Vi, dragi naši čitatelji, mislite o tome? Da li vas je nekad demo igre koju ste željno isčekivali odbio od kupnje finalnog proizvoda? Mislite li da su demoi imperativ za sve indie naslove?
Ispod možete pogledati gorenavedenu presicu.
Leave a Comment