INFO BOX
- DEVELOPER: Nihon Falcom
- PUBLISHER: DotEmu
- PLATFORME: PS4, PS Vita, PC
- ŽANR: Akcijsi RPG
- DATUM IZLASKA: 21. veljače 2017.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Iako to mnogi ljubitelji RPG žanra ne znaju, Ys serijal je jedan od dugotrajnijih JRPG serijala koji ima vrlo bogatu prošlost. Dosad smo imali priliku zaigrati čak osam igara iz ovog serijala, a Ys: Origin, najnoviji je naslov koji zapravo predstavlja svojevrsni prequel svim dosadašnjim igrama, a koji smo prvi put na PC-u mogli zaigrati prije čak 11 godina. Naime, čak 11 godina nakon inicijalnog izlaska igre, Dot Emu i Nihon Falcom nam donose port PC verzije, a koliko je isti dobar i je li uspio odoljeti oštrom zubu vremena, odgovor se krije u nastavku teksta.
A Temple in the Sky
Za one koji ne znaju (a vjerujem kako ih je prilično mnogo), Ys: Origin je akcijski RPG koji nam donosi „origin“ priču, smještenu čak 700 godina prije događaja iz glavnog serijala i igre Ys: Ancient vs vanished. Radi se o svojevrsnom prequelu koji nam pruža novi pogled na pozadinsku priču o Dark Toweru, Black Pearlu i dvjema Boginjama, koje su i te kako poznati fanovima serijala, a istovremeno radi se o prvoj igri u kojoj Adol Christin nije glavni lik.
Naime, budući da se radi o prequelu, radnja Ys: Origina odmiče se od Adola Christina pričajući nam priču iz perspektive nekih novih likova. Radnja igre odvija se u zemlji Ys, kojom vladaju dva božanstva, Reah i Feena, koje ispod sebe imaju šest svećenika koji im služe. Ys je oduvijek bio raj u kojem su njegovi stanovnici činili raznorazna čuda, koja im je omogućavao sveti artifakt poznat pod imenom Black Pearl. Magija je korištena za dobrobit svih i sve je bilo kao u raju, sve dok jednog dana, potpuno iznenada, taj mir nije narušen velikim i brutalnim napadom horde demona. Bježeći od demona koji su iza sebe ostavljali smrt, teror i destrukciju, ljudi spas i utočište pronalaze u svetilištu dvaju boginja, smještenom na samom vrhu najviše planine. No, čak ni to nije spriječilo demone da se probiju do samog hrama, a kako bi spasile ljude, boginje koriste svu snagu i moć Black Pearla kako bi hram s vrha planine premjestile na nebo. Odlučni da ljudima zadaju finalni udarac, demoni odlučuju izgraditi visoki toranj s kojeg će napasti hram, a kada boginje Reah i Feena jedne noći nestanu bez traga, sigurnost ljudi ponovo dolazi u pitanje, budući da je magija boginja predstavljala jedini štit od demona. Kako bi pronašli i spasili Reah i Feenu, svećenici odlučuju formirati družinu sastavljenu od neustrašivih ratnika i magova, koji kreću u samoubilačku misiju koja se sastoji od inflitracije u demonski toranj i pronalaska i spasenja boginja, a kako njihova avantura ne bi prošla u striktno turističkom tonu, pobrinut će se horde krvoločnih demona koje će družinu naših heroja, koje predvode hrabra ratnica Yunica Tovah i mag Hugo Fact, spremno čekati na svakom katu tornja.
Dungeons & Demons
U svakom pogledu, Ys: Origin je klasični dungeon crawler akcijski RPG koji ne nudi previše dodatnog sadržaja već striktno ono što nam se na glavom putu servira. Naime, radi se o prilično linearnom ostvarenju standardnog RPG gameplaya s jednostavnim skill sustavom (povećanje zdravlja, jači napadi..), kao i skupljanjem dodatnih itema lootanjem poraženih protivnika (standardni healing potioni i slični predmeti) ili pronalaženjem škrinja skrivenih po katovima tornja koje kriju novo oružje ili opremu. Dakle, sve što smo dosad vidjeli u bezbroj sličnih naslova. Cijela gameplay koncepcija svodi se na linearno lutanje katovima tornja, usput tamaneći sve što nam se nađe na putu, da bismo stigli do vrata koja nije moguće otvoriti bez određenog predmeta, za kojeg opet moramo učiniti hrpu klasičnih zadataka i savladati bossa, da bismo dalje napredovali. Da budemo jasni, ovo nipošto nije nešto loše, budući da se radi o igri čiji je glavni adut upravo njena zarazna igrivost, koja uz izuzetak nešto lošijeg platormerskog segmenta, počiva na izuzetno brzoj i dinamičnoj akciji, koja nas čeka od samog početka pa do kraja igre, a koja je prilično dobro realizirana zahvaljujući brzim i intuitivnim kontrolama (ruku na srce, postoje manji problemi prilikom borbe s letećim protivnicima, no vrlo brzo se upraksate i naviknete tako da…).
Ys: Origin nam nudi mogućnosti igranja s dva glavna lika, ratnicom Yunicom Tovah i magom Hugom Factom, a nakon prvog završetka igre otključat ćemo i treći igrivi lik, misterioznog Clawa. Standardno, likovi se razlikuju po svom akcijskom pristupu. Yunica Tovah je tako idealan izbor za one koji preferiraju bliski susret s protivnicima budući da je naoružana sjekirom (kasnije i drugim hladnim oružjem) te preferira direktni konflikt s protivnicima. S druge strane, Hugo Fact koji je naoružan magičnim napadima, svakako će predstavljati izbor onih kojima više leži sukob s distance. Wolverine-like Claw kao bonus lik naročito će se svidjeti onime koji vole jake i nešto sporije likove koji prave mnogo štete. Svaki lik ima svoju priču, koja se razlikuje na određenim mjestima nudeći nešto drukčije mini-boss fajtove i razgovore s NPC-ovima, no u svakom slučaju nudi nam priliku da igru odigramo na dva, odnosno tri različita načina, što definitivno pozitivno utječe na sam replay value igre. Trajnost igre produljit ćemo i igranjem dodatnih modova koji su nam na raspolaganju, jer pored Story moda, tu su još i Time Attack i Arena Mode u kojima možemo zaraditi dodatne korisne predmete, kao i zaigrati s već spomenutim glavnim herojem cijelog serijala, Adolom Christinom.
Iako na prvu izgleda kao jednostavno i lako ostvarenje, vjerujte, Ys: Origin to definitivno nije. Naime, radi se o prilično izazovnom ostvarenju, koje nema autosavea, nema mape niti quest objective markera, a uz vrlo izazovne (ali zaista odlične) boss fajtove, često ćemo ginuti i posezati za učitavanjem posljednje sejvane pozicije. Tome doprinosi i jako loše riješen problem pomoći u igri, budući da ista ne nudi apsolutno nikakvu pomoć i smjernice, što nadalje često dovodi do konfuzije prilikom igranja – igra vam ne govori kako sejvati poziciju, kako nadograditi opremu, kako u hodu mijenjati skillove, tako da ćete tokom igranja biti primorani na pritiskanje svega i svačega na svojim kontrolerima kako biste sami otkrili kako što napraviti u igri. Naravno, nitko nije lud za igrama koje ga za ruku vode od početka do kraja igre, no izostanak bilo kakve pomoći i uputa vezanih za osnovne gameplay elemente igre definitivno predstavlja jedan od najvećih minusa ovog ostvarenja. Drugi njen veliki minus svakako je njena tehnička zastarjelost, no nešto više o tome očekuje vas u nastavku.
Tehnička zastarjelost na svakom koraku
Definitivno najveći minus Ys: Origina jeste njegova tehnička zastarjelost i veliki broj problema upravo tehničke prirode koji su prisutni na gotovo svakom koraku kroz ovu igru. Naime, jasno je svima da se radi o portu igre stare 11 godina, no neke stvari svakako su mogle biti bolje realizirane. Uz retro grafiku koja bi mogla letjeti i na strojevima starim 20 godina, zaista je fascinantno kako autori igre nisu uspjeli optimizirati igru kako treba – leveli se nevjerojatno sporo učitavaju, igra se često zna smrznuti, a raznorazni iritirajući grafički bugovi prisutni su gotovo na svakom koraku. U 2017. godini u igri sa sveprisutnim retro štimungom takvo što zaista je nedopustivo, a kada k tome dodamo i bezbroj problema koje ima i zvučna komponenta igre, situacija je sve gora. Uz zanemariv soundtrack ispunjen repetitivnim dionicama koje nisu pretjerano interesantne, igra obiluje lošim zvučnim efektima koji su na momente na razini lošijih 16-bitnih arkada, a čak ni to nije sve, jer tokom igre često ćemo svjedočiti trenucima u kojima zvuk trza i kasni, a sve to zna biti veoma veoma iritirajuće. Ovo su stvari koje su definitivno mogle biti mnogo bolje riješene, tako da Nihon Falcom za njih zaista nema opravdanja.
Zabavno, ali zastarjelo igraće iskustvo
Da ne trošimo previše riječi, Ys: Origin je osrednje realiziran port retro akcijskog RPG-a čije najveće vrline počivaju na onome što je za jednu igru u biti najvažnije – zaraznoj i zabavnoj igrivosti koja tjera na dalje igranje. Radi se o igri sasvim dovoljno bogatoj kada je u pitanju njen replay value, ali isto tako radi se o još jednoj igri u nizu, koja zbog aljkavosti i lijenosti developera ipak ne koristi u cjelosti svoj potencijal, osobito jer je većina tih propusta vrlo lako mogla biti riješena da se ekipa iz Nihon Falcoma pošteno prihvatila svoga posla i tehnički aspekt igre doradila kako priliči. Stoga, ukoliko vam ne smeta bezbroj bugova i tehničkih propusta na koje ćete nailaziti na svakom koraku ove igre te ste spremi iste zanemariti samo radi veoma zaraznog gameplaya, slobodno nabavite Ys: Origin i zaputite se u herojsku potragu i još jedno spasenje čovječanstva. U suprotnom, ni ne pomišljajte igrati ovo ostvarenje.
Leave a Comment