Evo malo informacija koje tjeraju na razmišljanje. Video igre, kao što i sami znate, postale su jedan od glavnih oblika zabave u mnogim zemljama. Već su nekoliko godina rame uz rame sa filmovima, glazbom i sličnim zanimacijama i proizvodima popularne kulture, a casual igranje koje se pojavilo sa Facebookom i pametnim mobitelima samo je dodatno povećalo broj korisnika i korisnica takvih proizvoda. Mainstream popularnost video igara je tek u zadnji nekoliko godina postala veliki dio današnjeg šoubiznisa i tržišta općenito, a za to postoje razlozi. Barem jedan dio razloga vam donosimo u ovom članku. Naime, porast tržišta besplatnih igara i njihov abnormalan uspjeh i teško ekonomsko stanje su usko povezani.
Popularna stranica sa free to play igrama ArcadeWeb objavila je rezultate svoje ankete koja je provedene na 1435 casual igrača/ica na raznim turnirima koji su hostani na njihovom sajtu. Od svih ispitanih, 66% njih je reklo da troše sve više vremena na igranje igara, a 29% njih je reklo da igraju više igara jer su „besplatna zabava“. Ukratko, igrači koji su ispunili anketu dosta pate od ekonomske situacije u svojem okruženju. Redukcija troškova za opuštanje i zabavu diljem SAD-a pomogla je usponu i popularnosti besplatnog online igranja. U svakom slučaju, ima smisla, budući da većinu igara na Facebooku, a i na pametnim mobitelima, mnogi ne bi ni probali da nisu (bili) besplatni, a usto i omogućavali brzu i besplatnu usporedbu rezultata sa drugim igračima.
Naravno, budući da je ArcadeWeb samo jedna od stranica gdje se mnogi okupljaju i igraju besplatne igre, a u obzir nisu došli svi ti Facebook i mobile korisnici na koje se osvrćemo ovdje, svakako treba uzeti i ove rezultate sa zadrškom i dozom skepse. Činjenica ostaje da i u SAD-u, a i u Hrvatskoj i susjednim državama, a i mnogim zemljama diljem svijeta, mladi ljudi, a i općenito svi, nemaju previše dodatnog novca za trošenje na izlaske, kino predstave i skupe igre i konzole. Free online gaming je svakako često i najpametnije rješenje za mnoge. Zar ne?
Veliki uspjeh Wii konzole je svakako bio jedan od indikatora ekonomije koja propada i njezinog direktnog utjecaja na gaming industriju. Kad su mnoge obitelji shvatile da posjet Disneylandu i sličnim zabavnim parkovima ne dolazi u obzir, Nintendo Wii je bio lijepa alternativa za djecu, ali i starije ljude željne rekreacije i povremenog opuštanja. Veliki broj jeftinijih i razigranijih, neobaveznih igara te jeftina cijena konzole bili su ključni faktori za njen uspjeh.
Od 2006.godine puno se toga promijenilo u svijetu video igara i svjetskoj ekonomiji. Nintendova konzola(a i neke verzije PlayStation 3 i Xbox konzole) su dosta jeftine, no puno su jeftinije besplatne igre koje su dostupne na internetu (kojeg ionako morate imati). Kad su igre došle na Facebook, nije bilo ni čudo što su mnogi stariji korisnici koji nisu dugo posegnuli za nijednom igrom bili intrigirani mogućnošću virtualnog farmanja, a još kad se shvatilo da je sve tamo BESPLATNO sve je krenulo tokom i konačnim stanjem kojeg ste svjedoci danas.
Naravno, nepotrebno je za govoriti da mnogima sa financijskim problemima nije ni do ovakvog igranja, no i dalje vam ovo može biti zanimljiva poveznica i donekle objašnjenje za rastuću popularnost igara koje možda vi ni ne smatrate „pravim igrama“. No, to je opet rasprava za neki drugi tekst.
Izvor: Prnewswire.com , Gamezebo.com
Leave a Comment